Kommunikációs stratégia, tanácsadás
Miért fontos a kommunikációs stratégia?
A sikerhez vezető úton a szervezett kommunikáció az egyik legfontosabb építőkocka. Számtalan olyan vállalkozást, céget láttam már, amelyek remek szolgáltatást kínáltak, azonban a várva várt siker mégis elmaradt. Hogy miért? Számos vezetési- és emberi, valamint anyagi tényező lehet ennek az oka. Egy azonban biztos: ha nincs meghatározva a kommunikáció iránya, nem tervezetten zajlanak az egyes kommunikációs lépések könnyen mellékvágányra kerülhet a brandünk. Egy jól felépített márka esetében nélkülözhetetlen a kommunikációs stratégia megalkotása. Ebben igyekszem ügyfeleim segítségére lenni, hiszen az elmúlt évek tapasztalata is azt bizonyítja, a jól felépített kommunikációs stratégia kifizetődő.
Kommunikációs tanácsra van szükséged? Segítek!
Legyen szó a szervezeten belüli, belső kommunikációról vagy épp külső kommunikációról, mindig adódhatnak megválaszolatlan kommunikációs kérdések, problémák. Ilyenkor érdemes szakembert bevonni, aki konzultáció keretében feltérképezi a kommunikációs szituációt és segít az előttünk álló időszak kommunikációs stratégiájának megalkotásában. Megéri időt és energiát szánni a konzultációra, hiszen sokszor egyetlen alkalom is elég ahhoz, hogy meghatározzuk a kommunikáció irányát vagy segítsünk a felmerülő kommunikációs problémák megoldásában.
Milyen előnyökkel jár egy konzultáció?
Hatékonyság
Nemcsak időt takarítunk meg azzal, ha a startégia-alkotásba szakembert vonunk be, de hosszútávon is kifizetődik a konzultációba fektetett energia. A konzultáció során egy “iránytűt” adok ügyfeleim kezébe, amelynek segítségével nem tévednek majd el a kommunikáció útvesztőiben és a siker útjára léphetnek
Átláthatóság
A konzultáció során nemcsak az aktuális témára, problémára fókuszálunk, hanem az előzményeket is átbeszéljük. Fontos látnunk, hogy honnan jutottunk el a jelenlegi kiindulási pontra. Csak a teljes átláthatóság, a kommunikációs alaphelyzet előzményeinek feltérképezése segíthet a sikeres stratégia megalkotásában
Megoldás
Legyen bármilyen összetett, nehéz vagy épp krízisalapú az adott kommunikációs helyzet, biztos, hogy létezik rá megoldás. Minden esetben az a cél, hogy a lehető leghatékonyabb, az ügyfél igényeivel, anyagi- és emberi erőforrásaival leginkább szinkronban lévő megoldás szülessen
A fentiekből is egyértelműen látszik, hogy egy konzultáció csakis előnyökkel jár a cég, vállalkozás szempontjából. Vedd igénybe a konzultáció lehetőségét! Fordulj hozzám elérhetőségeim bármelyikén, hogy minél hamarabb sort keríthessünk a kommunikációs stratégiád megalkotására!
Hogyan zajlik a konzultáció?
1
Kapcsolatfelvétel
A konzultáció minden esetben előre egyeztetett időpontban történik. Ha időpontot foglalnál kérlek vedd fel velem a kapcsolatot elérhetőségeim bármelyikén.
Ha megtörtént a kapcsolatfelvétel minden esetben egyeztetjük, hogy milyen formában kerítsünk sort a konzultációra. Ez történhet online vagy személyesen, amelyik szimpatikusabb.
2
Piackutatás
A találkozó előtt sort kerítek az adott cég/vállalkozás/vállalat kommunikációs helyzetének feltérképezésére egy kisebb piackutatás keretében. Fontos látni, hogy milyen kommunikációs előzmények voltak, melyekre lehet építeni és melyek azok, amelyek helyett új eszközöket, csatornákat kell bevonni. Az előzmények ismeretének hiánya nagyban befolyásolhatja a sikerességet! Természetesen mindezek az ügyféllel is átbeszélésre, egyeztetésre kerülnek, hogy valóban teljes, átfogó képet kapjunk az alaphelyzetről.
3
Konzultáció
A konzultáció időtartama átlagosan 30 perc, de előfordulhatnak olyan esetek – különösen válság- és kríziskommunikáció esetén – amikor az időtartam elérheti a 60 percet is.
4
Összegzés
Amennyiben mindkét fél kérdései megválaszolásra kerülnek a konzultációs során az egyeztetést követő 3-7 napban (amennyiben szükséges, akár 24 órán belül) elkészítem az összefoglalót, amelyet minden esetben írásban küldök el az ügyfél részére. Ez egyfajta összegzése a konzultáción elhangzottaknak, amely tartalmazza a rövid, stratégiai megoldást is. Természetesen hosszútávú (féléves, éves) stratégia elkészítésére, megvalósítására is van lehetőség.
Kérd egyedi árajánlatod elérhetőségeim bármelyikén és vágjunk bele
a közös munkába akár már holnap!
Milyen esetekben érdemes kommunikációs tanácsot kérni?
Tulajdonképpen bármikor, amikor úgy érezzük, elakadtunk, nem látjuk tisztán a következő lépést, de szeretnénk, ha a brandünk profi kommunikációs úton haladna tovább. Néhány tipikus eset, amikor kommunikációs tanácsért fordulnak hozzám:
teljes, átfogó kommunikációs stratégia szükséges, amely mentén tovább haladhat a cég/vállalkozás/vállalat a kommunikáció útján
adott egy fontos üzenet, cél, amelyet mihamarabb kommunikálni szeretnének, de nem tudják mikor, hol, hogyan érdemes
valamilyen ok (krízis, válság vagy egyéb változás) miatt azonnali kommunikációs lépéseket kell tenni
régóta fennálló kommunikációs problémával küzdenek és fogalmunk sincs a megoldásról
új termék/szolgáltatás bevezetése
Ezeken kívül számtalan olyan eset állhat elő, amikor úgy érezzük, jól jönne egy “külső szem”, egy szakértő, aki pártatlanul, profi módon lehet a segítségünkre a kommunikációs zűrzavarban. Amennyiben úgy érzed, kommunikációs segítségre, stratégiai útmutatásra van szükséged vedd fel velem kapcsolatot!