Márkaépítés / PR & talent

Egy jó márkát felépíteni hosszú folyamat, tönkretenni azonban egy nap is elég!

Legyen szó személyes vagy céges márkáról, ahhoz, hogy azt sikerre vigyük minden esetben le kell fektetni az alapokat. Éppen ezért fontos, hogy jól azonosíthatóak, ugyanakkor a piac többi szereplőjétől, képviselőjétől megkülönböztethetőek legyünk. Röviden – és némileg leegyszerűsítve – az idáig vezető utat nevezzük márkaépítésnek, amelynek számtalan eleme van. Akkor lehetünk igazán sikeresek, ha ezt, a fent említett utat tudatosan építjük. Ebben a folyamatban is igyekszem ügyfeleim segítségére lenni, az alábbiak szerint. 

Miért fontos, hogy tudatosan építsük a márkánkat?

$

Egyediség

Amennyiben megfelelő kommunikációs stratégiát követünk a márkánk (legyen az személyes vagy céges) mindenkitől egyedibbé, megkülönböztethetővé tesz majd minket. Így pl.: egy sporttal-életmóddal foglalkozó közismert személyiség megfelelő kommunikációja esetén nemcsak a követői, de a potenciális kereskedelmi partnerek is azonnal tudni fogják, hogy kit kell megkeresni, ha együttműködésről van szó, amennyiben a sport-életmód a téma.

$

Jobb árérték

Ha a márkád erős, hiteles és ezt megfelelően kommunikálod, drágábban kínálhatod a terméked/szolgáltatásaid.

$

Hitelesség

A tudatos márkaépítés minden esetben kifizetődik! Amennyiben tudatosan építed a márkád – amely nemcsak jó, de kedvelhető, szerethető – hamar híre fog menni. Ez egy cég esetében több vásárlót, míg személyes brand esetében egyre több hirdetőt, szponzort, támogatót vagy akár előfizetőt/látogatót jelenthet.

$

Lojalitás

“Bevált csapaton miért változtatnál?” – tartja a mondás. Ilyen a viszonyunk a jól felépített brandekhez is. Amennyiben a márkád hiteles, a szolgáltatás/általad kínált termék minősége kifogástalan, újra és újra visszatérnek majd hozzád.

Márkaépítés a gyakorlatban

Az alábbi néhány pontban összegyűjtöttem, hogy melyek azok a főbb területek, amelyekben segítségedre lehetek a márkaépítés során:

$

célközönség meghatározása – kihez szeretnénk szólni? kik a kulcsszereplők?

$

küldetés megfogalmazása – mit szeretnénk elérni?

$

értékek, különlegességek – melyek azok a jegyek, amelyek egyedivé, jól megkülönböztethetővé tesznek minket a piacon?

$

a márka kommunikációja – mikor, melyik csatornákon, milyen eszközökkel?

Mindezeken kívül nem lehet figyelmen kívül hagyni a márka arculati és vizuális megjelenését sem. Ez épp olyan fontos pontját képezi a márkaépítés folyamatának, mint a fentiek. Tanácsra, útmutatásra ezen a téren is számíthatnak ügyfeleim, ugyanakkor ennek kidolgozására minden esetben grafikus alkalmazását javaslom.

Te magad vagy a márka?
A talent menedzsment érted van!

Az elmúlt években számtalan közéleti személyiség, előadó, énekes, színész személyes márkájának kiépítésében, gondozásában vehettem részt. 

A talent menedzsment manapság elengedhetetlen az olyan esetekben, amikor maga a személy a brand. Hiszen akkor lehet valaki igazán sikeres, keresett előadó, művész, ha a róla kialakított (és kommunikált) kép is hiteles, tudatosan épített. Ügyfeleim ennek kapcsán is bátran fordulhatnak hozzám, segítek, hogy a személyes márkádból kihozzuk a lehető legtöbbet!

A Spotlight Mediánál a legjobb kezekben!

1

Konzultáció

A talent menedzsment munka során kiemelten figyelek arra, hogy minden, általam képviselt talent megkapja a kellő figyelmet, törődést

Éppen ezért minden közös munkát alapos konzultáció előz meg. Ilyenkor felgöngyölítjük  az eddig történt legfontosabb életeseményeket, mérföldköveket. 

Monitorozzuk – amennyiben már volt – az addigi sajtómegjelenéseket. Egyeztetjük az elérni kívánt célokat, elképzeléseket.

2

Stratégia

Ezt követően elkészítem a márkaépítési stratégiát, amely mentén az elkövetkezendő fél-egy évben haladunk majd. Ez tartalmazza az elkövetkezendő (várható) sajtómegjelenéseket és a lehetséges kereskedelmi együttműködő partnereket is.

Ezt követően elkészítem az úgynevezett “kiajánlót” (media kit), amely bemutatja az illető profilját, főbb jellemzőit, erősségeit, social media eléréseit.

3

Nyomonkövetés

A munka előrehaladtával ezt juttatom el azoknak a kereskedelmi partnereknek, amelyektől együttműködést remélünk.

Az egyes munkafolyamatokat minden hónapban egy report/összegzés zárja le, amellyel könnyen és jól nyomonkövethető, hogy épp hol tartunk a személyes márkaépítési folyamatban. Valamint a kapcsolódó sajtómegjelenések (interjúk, riportok) is archiválásra, gyűjtésre kerülnek, így a médiamegjelenések növekvő tendenciáját is rendszeresen figyelemmel kísérhetjük.

Szeretnéd, hogy a személyes márkád a lehető legtöbben ismerjék? Bízd rám magad és segítek, hogy personal brandinged a lehető legerősebb lábakon álljon!

Elérhetőségeim bármelyikén fordulj hozzám bizalommal, egyeztessünk időpontot konzultációra és kezdjük meg a közös munkát!