Sajtóközlemény menedzsment

Sajtóközleményre van szükséged? Jó helyen jársz!

Mindenki életében történnek fontos változások, mérföldkövek, amelyeket szeretne a világ tudtára adni. Nincs ez másképp a vállalkozásoknál, közismert személyiségeknél, multinacionális cégeknél sem. 

Ilyen esetekben az egyik leghatékonyabb eszköz a sajtóközlemény. A 100%-ban az ügyfél igényeit képviselő anyagot célirányosan juttatjuk el a sajtó azon képviselőinek, akik nemcsak a legrelevánsabbak a téma szempontjából, de meg is jelentetik az anyagot az általuk képviselt platformon. 

Milyen esetekben lehet hatékony a sajtóközlemény?

Az alábbi listában – a teljesség igénye nélkül – igyekeztem összegyűjteni azokat a legfontosabb eseteket, amelyeknél a sajtóközlemény igazán hatékony eszköz:

$

a cég/vállalkozás ismertsége növelésre szorul

$

fontos változás állt elő, melyet érdemes lenne megosztani a nagyvilággal (legyen az akár üzleti-, akár személyi változás)

$

új termék/szolgáltatás bevezetése várható

$

olyan mérföldkő, amelyről tudnia kell a sajtónak/médiafogyasztóknak is

$

krízishelyzet állt elő, amelyről – a félreértések végett – közérthetően, tisztán, egyértelműen kell kommunikálni

Ha a fentiek közül bármelyikre is IGEN a válasz, fordulj hozzám bizalommal és segítek, hogy a sajtóközleményed megjelenhessen a médiában!

10 év tapasztalat, több ezer sajtómegjelenés

Az elmúlt években több száz sajtóközleményt készítettem, majd helyeztem el a médiában. Az általam generált sajtómegjelenések száma több ezerre tehető. A munkám egyik fő részét ez, a sajtóközlemény-menedzsment képezi. 

PR menedzseri munkámat megelőzően volt szerencsém kiadói területen is kamatoztatni a tudásom, így megtapasztalhattam “a másik” oldal működését is. Ennek köszönhetem, hogy pontosan tudom, milyen anyagoknak van esélyük a naponta akár tucatnyi sajtóanyagot szemléző újságíróknál, szerkesztőknél. 

Végigvezetem a teljes folyamatot: az ötleteléstől, a közlemény elkészítéséig, a kiküldésen át a sajtófigyelésen keresztül mindenben számíthatnak rám ügyfeleim! 

Megjelenések széles tárháza!

A sajtóközlemény témája, a cég/vállalkozás piaci helyzete nagymértékben befolyásolja a megjelenés helyét. Az alábbi platformokkal napi szintű a kapcsolattartásunk, így a megjelenés köre ezen belül mozoghat:

szaklapok, blogok, magazinok, szórakoztató (bulvár) lapok online/offline, kereskedelmi televíziók, rádiók

Fontos hangsúlyozni, hogy a megjelenés helye minden esetben az ügyfél igényeihez igazodik. A lehetőségekhez mérten igyekszünk a sajtóközleményt a lehető legtöbb – releváns – helyen megjelentetni, ahogy arra is törekszünk, hogy a sajtóközlemény témája minél szélesebb körben (pl.: rádióban, televízióban) említésre kerüljön.

Dolgozzunk együtt a sajtóközleményed sikerén!

Erre számíthatsz a közös munka során:

1

Konzultáció

Ez az egyik legfontosabb része a közös munkának. Ennek során nemcsak az aktuális témára fókuszálunk, hanem az előzményekre is. A sajtóközlemény eredményességét ugyanis nagymértékben befolyásolhatja a sajtóval való korábbi viszony, a cég/vállalkozás megítélése, piaci helyzete. Így a konzultáció során ezeket a témákat is érintjük – 0.lépésként piackutatást is végzünk – annak érdekében, hogy minden nehezítő vagy épp a sajtóközlemény jövőbeli hatékonyságát növelő tényezővel tisztában legyünk.

2

Visszajelzés

A konzultációt követően minden esetben (írásbeli) visszajelzést adok. Ez tartalmazza az ajánlatot, a kommunikációs stratégiát, az ütemezést, továbbá arra is kitér, hogy az adott témának mekkora megjelenési esélyei, lehetőségei vannak. 

Amennyiben mindent rendben találsz elkészítem a sajtóközlemény tervezetét, melyet – az ügyfél igényeinek megfelelően – úgy alakítok, hogy az anyag a lehető legjobb megjelenési esélyekkel indulhasson.

3

Egyedi, profi szövegalkotás

Bármi is legyen a téma, nem használok sablonokat, sajtóközlemény mintánkat. Minden esetben egyedi szöveget készítek, amely – a magyar nyelv és irodalom szakon végzett tanulmányaimnak, valamint újságírói tapasztalatomnak köszönhetően – pontos, precíz, a magyar helyesírás szabályait maximálisan szem előtt tartó szövegalkotást jelent.

4

Saját címlista, élő sajtókapcsolatok

Több, mint 10 éve dolgozom a szakmában, számtalan szerkesztőséggel, rádióval, televízióval és kiadóval kerültem kapcsolatba az elmúlt években. Ennek is köszönhetem, hogy sajtókapcsolataim kiterjedtek, széleskörűek.

5

Nyomonkövetés

Minden esetben meggyőződöm arról, hogy a sajtóközlemény biztosan célba ért-e. Folyamatosan tartom a kapcsolatot a kollégákkal, így átfogó képet tudok adni arról, hogy a sajtóközlemény éppen melyik fázisban tart. 

6

Sajtófigyelés, archiválás

Hiába a jó sajtóközlemény, ha nem tudjuk pontosan hol és milyen formában adtak róla hírt. A megjelenéseket folyamatosan monitorozom és összegyűjtve, archiválva küldöm el az ügyfélnek. 

7

Hatékonyság

Számomra az a legnagyobb öröm, ha az általam megírt sajtóközlemény a lehető legtöbb – az ügyfél számára releváns – helyen jelenik meg. Ezért dolgozom nap, mint nap, nem érem be kevesebbel, mint a maximum!

Kérdésed van vagy szükséged lenne sajtóközleményre?

Fordulj hozzám bizalommal elérhetőségeim bármelyikén!